Aktuellt våren 2017

 
I mitten av mars blir det vernissageresa till huvudstaden Tirana i det för oss flesta lite okända landet Albanien. Medverkar i 2nd Tirana International Watercolor Biennale. Från 65 länder finns där flera hundra konstnärer som arbetar med akvarell. Min akvarell här nedan heter "Abandoned room" och är 56 x 76 cm, och får denna gång ensam representera Sverige.
 
 
 
I april blir det resa till orten Fabriano i Italien, där jag medverkar i utställningen FabrianoInAcquarello 2017, en utställning också den inom huvudorganisationen International Watercolor Society. Min akvarell "The ravages of time (tidens tand, med måtten 76 x 56 cm) fick jag idén till när en vän fick av en annan vän en gammal sliten stol som stått på en loge i Nordingrå.
 
 
 
Den 4 mars kl. 12 - 14 har jag vernissage för min utställning på Ånge Konsthall (Centrumhuset). Utställningen pågår under hela mars månad.
Denna målning i vilken jag försökt att återge det magiska ljuset i Skuleskogen, är affischbilden för utställningen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke ÅRB

Jättefina tavlor! :)

Svar: Tack Micke 😊
None None

2017-09-12 @ 12:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0