Oj då, jag är visst med i The World Watercolor Trienniale 2015 i Korea!

 
 
Det kom en inbjudan tidigt denna vår från Nordiska akvarellsällskapet, med info om att vi kunde skicka in en ansökan om att medverka i The World Watercolor Trienniale 2015. Jag skickade in en ansökan samt ett foto på en målning....sen hördes inget mer förrän förrän för någon vecka sedan. Jag fick då en fråga om jag skulle komma till vernissagen i Seoul, Korea. Jag tackade nej då jag inte var antagen....trodde jag! Igår kom en grattishälsning från en fransk akvarell-vän, med informationen att jag jämte 7 andra från Sverige är uttagna till utställningen! Konstnärer från 51 länder medverkar i denna stora akvarellutställning. Wow!
 
Vi som är uttagna från Sverige är: Anders Wallin, Anita Kärrman, jag, Björn Bernström, Bosse Blomen Svensson, Elisabeth Tyler, Jessica Stuart-Beck, Jörgen Landehag och Stanislaw Zoladz.
 
 
 
 
Våra akvareller har de tryckt upp som posters på akvarellpapper (för att slippa frakta dem) och min målning Reflections from a blue bowl ser ut så här: 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Minna Petäjäniemi Bringslimark

Hej.
Vill bara säga att dina akvareller är helt fantastiska.
Inspirerande!
/Minna

Svar: Tack ska du ha Minna!/Ann
None None

2016-01-23 @ 09:09:36
Postat av: Minna Petäjäniemi Bringslimark

Hej.
Vill bara säga att dina akvareller är helt fantastiska.
Inspirerande!
/Minna

Svar: Tack ska du ha för den fina kommentaren Minna!/Ann
None None

2016-01-23 @ 09:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0