3;dje pris i Krakow!

 
Vid 21 st European Watercolour Symposium i Krakow 2018 erhöll jag ett 3;dje pris för min akvarell "Restoring Cracow". Medverkande i detta utmanade målningsuppdrag var ca 200 konstnärer från Europa. Uppgiften var att på plats i Krakow i en akvarell uttrycka något specifikt om staden, och målerimaterial för uppgiften delades ut av arrangörerna. Färg, akvarellpapper och penslar som skulle användas var de vi erhållit, och för mig var det en rejäl utmaning eftersom jag inte var bekannt med just detta material sedan tidigare.
Jag vandrade runt i staden och försökte finna specifika intryck, och det jag fastnade för var allt varsamt restaureringsarbete vi såg runt om oss. Det blev senare under en "galamiddag" ett röstningsförfarande från såväl jury/arrangörer samt övriga deltagare för att ge pris åt de bästa målningarna och jag fick ett 3;dje pris för denna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0