Demo i Sankt Petersburg

 
 
1 timma fick jag till förfogande för min måleridemonstration på utställningen Masters of Watercolour i Sankt Petersburg. Jag hade som tur var förberett mig med en skiss av en interiör, där min målsättning i bilden skulle bli att fånga kontrasten mellan dunklet i rummet och det intensiva ljuset utanför fönstret. Ryska TV1 intervjuade mig innan och och filmade sedan när jag målade, vilket visades på rysk TV några dagar senare.  
 
 
Under arbetet...publik både på läktare, runt om mig och framför i salen. TV kameror filmar för fullt!
 
 
 Målningen efter en timmas arbete...
 
 
Färdigställde målningen när jag kom hem. Så här blev den!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0