Nya uttryck...till "Baltic Bridges"!

International Watercolor Biennal "Baltic Bridges" i Kaunas, Litauen den 11 oktober - 25 november 2012! Temat för biennalen är "Connections".
Jag utmanade mig själv att prova nya vägar för akvarellmåleriet denna sommar, och lät mig inspireras av detta tema...
 

En film (8 minuter) där papper och pigment möter hav... där fartyget Kizmet som förliste 1965 också gör avtryck. Filmen samt 3 akvareller blev antagna till denna utställning, så den 10 oktober går resan till Litauen för att medverka vid vernissage!
 










Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Ann!

Tycker du gör fantastiska målningar. Jag målar själv och jobbar lite just nu på att etablera mig mer. Jag var med på int watercolor biennal i Belgien i aug, men den hittade jag av en slump på nätet. Vet du hur man får information om alla internationella/nationella utställningar (jurybedömda) som man kan söka till? Typ om det finns någon hemsida eller så...
Tack på förhand
Bästa Hälsningar Helena Öhman

2012-09-14 @ 09:32:56
URL: http://apartofmyart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0